pvdwoestijne.reismee.nl

Swaziland 1e dag

6e dag, Swaziland. Vandaag reed de comfortabele bus door uitgestrekte vruchtbare vlaktes. Suikerriet, vruchtbomen en nog veel meer soorten die ik niet herkende. Al snel na het vertrek bleek dat de airco niet werkte, na enige tijd kwam er een opgeroepen technicus aan en constateerde dat de compressor defect was. Vanavond komt er iemand uit Johannesburg om te repareren. Onze gids is fantastisch, beter kun je niet wensen. Bij de grens was het even in de rij wachten voor een stempel, na de grens kom je dan in een strook niemandsland. In deze strook kregen we een voorstelling van een traditionele zang/dansgroep. Bij deze groep hadden we ook een lunch. Na de lunch gingen we lopend de grens over naar Swaziland waar we weer een paspoort stempel kregen. Swaziland is een bijzonder mooi land, de bevolking heeft het niet breed maar dit valt niet op als je erdoorheen rijdt. We zijn op nog twee interessante plaatsen gestopt. Nu zitten we in een prima hotel in Manzini. De maaltijd was uitstekend, we zaten aan tafel bij een man die kok geweest is in een groot ziekenhuis. Hij is nu gepensioneerd en draait z'n hand niet om voor het klaarmaken van een uitstekende maaltijd. Ook hij was erg te spreken over de kwaliteit van het eten. Morgen gaan we wandelen in een wildpark onder leiding van een paar gidsen. Er zullen vast geen grote roofdieren zitten lijkt mij.

Vera

Fijne dag morgen weer! Kleine dieren kunnen ook eng zijn hoor ;) wel op blijven letten iig. We lezen de verhalen elke dag, leuk om het zo te volgen, maar we kijken ook erg uit naar foto's. Het moet toch n keer gaan lukken hoop ik. Veel plezier! Groeten Hans en Vera