pvdwoestijne.reismee.nl

Stellenbos en Franshoek

20e dag Na de afwezigheid van wifi hadden we ook nog te maken met een probleem aan de server van reismee, gelukkig is dit nu eindelijk opgelost. Vanmorgen om 8.15 vertrokken naar Stellenbos. In de bus heeft Liz ons bijgepraat over de geschiedenis en overige zaken betreffende Stellenbos. De twee kenmerkende zaken van Stellenbos zijn; de universiteit en de wijngebieden. Wij krijgen 3 uur om Stellenbos te bekijken. Dit blijkt ruim voldoende. In de bouwstijl van de huizen is veel van Nederland te herkennen. We zijn ook nog een huis binnen geweest dat was ingericht als museum, gebouwd omstreeks 1750 en toebehoorde aan een procureur. De meeste antieke voorwerpen zijn afkomstig uit Nederland of Europa. Een half uur verderop ligt het dorp Franshoek, bekend als emigratie plek van de Franse Hugenoten. Na een bezoek aan het monument hebben we daar de lunch gebruikt. Zowel Franshoek als Stellenbos zijn welvarende dorpjes of stadjes, het merendeel van de inwoners is blank, er rijden opvallend veel dure auto's rond. Volgens Liz zijn beide plaatsen de laatste 20 jaar sterk veranderd door de opkomst en toename van toeristen. Op de terugweg naar het hotel hebben we een excursie op een wijnboerderij gehad met aansluitende proeverij. Na de uitleg van het hele proces van wijn productie is de proeverij een belevenis. De lokale gids geeft veel informatie over de verschillen in de 5 verschillende wijnen die we proeven.

Jacco & Nicole

Leuk om jullie verhalen weer te lezen. Wat zullen jullie met een hoop foto's thuis komen :-) Dat wordt vast weer een gezellig foto-avondje!
Geniet nog daar!!!

Rinus

We volgen jullie reizen op de voet.
Nou veel herkenbaars in de verhalen van de laatste dagen. Inderdaad, veel plaatsen zijn de moeite waard om langer dan 1 dag te verblijven! Goede reis verder.
Groeten, Rinus en Jo