pvdwoestijne.reismee.nl

Tafelberg

22e dag Vanmorgen is het windstil, helder en zonnig. Voorspelling is 25 gr in Kaapstad. We vertrekken dus om 7.45 vanaf het hotel. Alle reisgroepen die de afgelopen dagen dit programmapunt hadden uitgesteld, gaan vandaag ook naar boven, er stonden al 3 bussen. Ondanks de drukte zag Liz kans ons toch vrij snel aan kaartjes te helpen en stonden we 8.45 hr boven. We hadden een jas of vest meegenomen maar deze kon in de tas blijven. Het was een heerlijke temperatuur en het uitzicht op de stad was uitstekend. Hoewel ik twee keer eerder op een vrije dag van zakenreizen op de tafelberg ben geweest, is deze herhaling maar nu samen weer een bijzonder mooie ervaring. Terug beneden na 1,5 hr stond er een file van bezoekers en toeristen, het vroeg opstaan hiervoor was dus niet voor niets. Na de tafelberg bezochten we de botanische tuinen van Kirstenbosch. Een groot aantal verschillende bomen en planten staan op deze tijd van het jaar in volle bloei. Het was dan ook een mooie gelegenheid om foto's te maken van al deze planten. Als laatst stond er een bezoek gepland aan een tehuis voor gehandicapte kinderen in de township Khayelitscha. Het grootste deel van deze township bestaat uit keurige stenen huisjes en de wegen zijn geasfalteerd. Dit bezoek is mede opgezet om de organisatie te steunen. Tijdens het bezoek bleek dat de toegepaste hulpmiddelen voor deze kinderen weinig afwijkt van die in Nederland. (Een van de groepsleden bleek deskundige op dit gebied) Er bleken ook een paar volontairs te werken vanuit UK en VS. Vanavond hebben we een afscheidsdiner en morgenochtend is een bezoek aan Robbeneiland gepland. Morgenmiddag vrije besteding, daarna kunnen we in 3 apart geboekte kamers onszelf gereed maken voor de terugreis. Dit is dan ook het laatste verslag. Het was een fantastische reis, heel veel van Z.A. gezien, Liz heeft ons veel geleerd van de veelheid aan culturen en gewoontes in dit land. We verlangen nu weer naar huis maar het zal moeilijk worden om afscheid te nemen van het zonnige warme weer.

Jacco en Nicole

De tafelberg is dus gelukt :-)
Afscheid nemen zal inderdaad moeilijk zijn na zulke geweldig indrukwekkende weken.
We wensen jullie een goede reis terug!

Sannie

Ook ik heb erg genoten van de verslaglegging en de de foto's .
Een hele goede reis toegewenst !
Jullie gaan van het voorjaar naar de herfst...wel even omschakelen denk ik.
Groetjes

Elizabeth

We lazen regelmatig het mooie verslag. Prachtig!Vaak ook herkenbaar. We wensen jullie een goede reis terug en een behouden thuiskomst. We zijn benieuwd naar de foto's. Hartelijke groeten uit Papendrecht