pvdwoestijne.reismee.nl

Reis en aankomst Pemuteran

Vanmorgen werden we wakker met veel regen. Ik had dat al gezien op internet, maar ik wilde dat niet geloven omdat het hier meestal droog is. Gelukkig gingen we vandaag grotendeels reizen in de auto naar een andere bestemming. We moesten helemaal naar de andere kant van Bali en onderweg gingen we een aantal toeristische plaatsen bezoeken. Als eerste gingen we naar een beroemde tempel die in de zee lag. Dit was de Tanahlot tempel. De tweede bekende tempel waar we langs kwamen was de Ulun Danu tempel. Deze tempel ligt in een meer. Bij deze twee tempels was het gigantisch druk. Je zag heel veel japanners en chinezen.

Onderweg kwamen we ook nog langs een toeristische markt. Daar werden alle westerlingen getild. Onze gids zag dat een paar domme blanken 1 kilo langoustines (grote garnalen) voor 70.000 rp hadden gekocht. (6 euro) De marktkoopman begon met 200.000 rp. De normale waarde van deze langoustines is 10.000 rp. De blanken betaalden dus veel te veel.

Na een hele lange rit met heel veel regen kwamen we aan op een hele armoedige weg. Hier stonden allemaal armoedige krotjes en 500 meter verder lag ons luxe resort. Een wereld van verschil.

We hebben hier een dolphin suite gehuurd. Dit is een heel mooi huisje met een vijver eromheen met tropische bomen en planten. We zitten nu heel luxe buiten op het terras met ligbanken en heel veel kussens. Het huis heeft twee grote slaapkamers en twee grote openlucht badkamers. Onvoorstelbaar luxe. Je doucht dus in de openlucht tussen de tropische planten. Dit alles met uitzicht op zee! We hebben al gezwommen in de zee met een water temperatuur rond de 28 graden.

Vanavond hebben we heel lekker gegeten aan een restaurant aan de zee. We hebben het erg goed naar ons zin.

Morgen zet ik wat foto's van het resort op de site en ook de foto's van vandaag.

Jacco en Nicole

Wow, dat klinkt héééérlijk!!!
En dan zit ik hier maar te zwoegen op die laatste loodjes...

Geniet er lekker van alle drie!