pvdwoestijne.reismee.nl

Verhaal van pa

Geciteerd door pa

Vandaag is het een verhuisdag, dus een beetje saaie dag. Na het ontbijt hebben we eerst afscheid genomen van het strand in Lovina. We werden natuurlijk overvallen door allerlei verkopers. Uiteindelijk na alle aanvallen te hebben weerstaan hebben we nog even kunnen praten met die mensen. Het blijkt dus dat de mensen een redelijk armoedig bestaan hebben. Ze leven van een enkele gelukte verkoopactie (een toerist die teveel betaald voor spullen waar die niks aan heeft).

Ik heb ook nog gevraagd naar de vele bootjes op het strand, of er ook nog mee gevist word, want dat was het oorspronkelijke doel van deze bootjes. Het blijkt dus dat deze bootjes alleen voor de toeristen gebruikt worden. Iedere morgen om 6 uur voor de dolfijnen. Twee kilometer verder op waar geen toeristen oorden zijn, word er nog wel mee gevist op tonijn. Onze gids stond om half 11 bij de receptie. Hij had al drie uur gereisd vanuit Denpassar. De volgende locaties die we zullen krijgen de gedurende 6 dagen kunnen we niet pinnen, dus moesten we eerst een bank overvallen.

Na de lunch onderweg hebben we nog een beroemde tempel bezocht. Ook daar kregen we de instructie van de gids om geen begeleiding te accepteren, want dat zou je honderden dollars kosten. Dat zou je pas achteraf verteld worden uiteraard. We zijn niet helemaal naar boven gegaan want dat was een hele lange trap en we hadden al veel tempels eerder gezien.

We vervolgden de weg naar het hotel en de wegen hier zijn nogal gehavend, dus de snelheid ligt niet zo hoog.

Uiteindelijk kwamen we uit bij het hotel en wat we daar zagen was dat een prachtig uitzicht hadden over de oceaan. Ons huisje ligt precies pal voor het water. Terwijl we hier zitten te schrijven horen we de golven tegen het strand slaan. We gaan een paar rustige dagen tegemoet in dit prachtige hotel.

Vrijwel alle hotels die we tot nu toe gehad hebben, hebben alle meubelen van teak hout. Vaak zijn het hele mooie ontworpen meubelen waar je in Nederland een fortuyn voor moet betalen.

Morgen zullen we foto's maken van het hotel en uitzicht.

monique van polanen

beste familie, wat een reis zijn jullie aan het maken! dubbel maar ook heel mooi. Heel leuk om zo te lezen (en nu al te weten) wat jullie zoal gezien en gedaan hebben. foto van je Suuz in sarong nog niet gezien...komt wel...ik ben natuurlijk niet zo snel met hoe je alles moet doen.
Eindelijk tijd om eens te zitten achter mijn laptop...zat net weer ergens aan en weg letters....OKido. Hier heet vandaag...te warm om iets te doen, dus lekker uitgerust. T had donderdag 24 uur zeilen en goed weer, dus bofte. Jasper en con hebben in de nacht 1 manche meegezeild (en gedronken)...verder is Jasper nog druk met een schoolopdracht, en T vermaakt zich wel..meeste met Con.
Nu geniet er maar van..en die vissen zal inderdaad wel prachtig zijn geweest.. ook jullie allemaal: genieten van alles! groetjes uit Rotterdam van ons

carel

dag buurtjes,

het weer is hier zo lekker geweest dat ik het zonde van de tijd vond om eens rustig jullie verhalen te lezen. vanochtend een beetje regen dus alle tijd om even bij te lezen. wat een leuke/mooie reis maken jullie zeg. echt genieten. en wat een mooie foto's.
hartelijke groet carel
oh ja, tuin staat er goed bij, wel veel gesproeid.

Jonneke

Mooie verhalen en fotoos.
Stoer hoor Suus dat je bent gaan duiken.
Wat zullen jullie genieten
Hier gaat alles goed. Zaterdag in Burgers Zoo geweest. De kids hebben genoten. Beide de hele dag niet geslapen
Jesse wilde net oma bellen om een boterhammetje te komen eten, mmm dat wordt ietwat lastig. Maar julie worden wel gemist, dat is duidelijk. Groetjes en geniet ervan!