pvdwoestijne.reismee.nl

Rama candidasa

Gisteren en vandaag hebben we het rustig gehouden. We zijn gisteren heel de dag bij het zwembad en de zee gebleven om te lezen, zonnen en te zwemmen. Ik ben ook best verkleurd.

Die avond hebben we in een warung gegeten. Dat is een soort restaurant voor de lokale bevolking. Het is dan ook erg goedkoop. Mijn ouders waren er heel enthousiast over, maar ik vond het niet zo lekker. Ik had een kip salade en ik kreeg dus een salade met 4 tomaten, een hele ui, grote stukke kip en natuurlijk een bak saus erover. Echt lekker was het niet. Het was opzich wel gezellig want ondertussen kwam er nog een balinese danseres dansen. Ze was rond de 10 jaar oud.

Na het diner kregen we nog een drankje arak. Dat is een alcoholische drank uit deze streek. Het is heel sterk en ook niet echt lekker, maar we hebben het toch opgedronken.

Vandaag werden we om 10 uur opgehaald door een chauffeur die ons zou brengen naar Candidasa. Mijn vader stelde voor aan de chauffeur of hij ons een langere rit kon geven, zodat we wat dingen konden bezichtigen. Ik vond dat een slecht idee, want ik wist al van te voren dat hij ons zou oplichten met geld. Hij stelde voor om langs een lokale markt te gaan, langs de witte stranden en langs een oud paleis. We hadden van te voren een prijs afgesproken dus dat stond in ieder geval vast.

De chauffeur praatte vanaf het begin alleen maar tegen mijn ouders en negeerde mij totaal! Het stoorde me echt heel erg. Zelfs als ik gedag zei, zei de chauffeur niks terug.

Hij bracht ons naar een lokale markt. Daar werden we achtervolgd door bedelende kinderen. We waren de enige blanken daar. We zijn er maar snel doorheen gelopen en zijn zo verder gegaan met de auto. We zijn ook nog langs een grote tuin gereden en hebben daar even gekeken. Uiteindelijk wilde de chauffeur weer terug rijden naar Candidasa terwijl hij beloofd had om langs de witte stranden te rijden! We waren dus bijna opgelicht. Gelukkig zei mijn vader daar wat van en toen zijn we daar als nog heen gereden. We hebben daar aan het strand geluncht.

Het was daar heel erg mooi. Na de lunch zijn we terug gereden naar het hotel en hebben daar nog even gerelaxt. Morgen gaan we met een speedboot naar de Gili eilanden. J

Reacties

Reacties

Vera

Ik denk dat het laatste stukje van het verhaal er niet op is gekomen. Op die gili eilanden kun je trouwens een snorkel- tour doen met n bootje. Dat is erg leuk!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!