pvdwoestijne.reismee.nl

Gili islands

Vanmorgen vroeg ging om 6 uur de wekker. We wilden om half 7 gaan ontbijten bij het restaurant. Toen we naar het restaurant liepen gebeurde er nog iets wat niet zo leuk was. Ik liep over het gras en voelde wat in mijn nek. Ik haalde mijn hand er langs en vroeg aan me vader of er iets in mijn nek zat. Hij zag niets. Opeens zag ik een mega oorwurm over mijn hand lopen. Ik heb gelijk het hele hotel wakker gemaakt van schrik. Ik hoop dat ik dit niet nog een keer mee maak hier, maar ik ga nu in ieder geval beter opletten.

Na het ontbijt gingen we naar de ingang van het hotel. Daar werden we opgehaald door een chauffeur die ons naar de speedboot bracht die ons naar de Gili eilanden zou brengen. Na een half uur rijden waren we bij de haven en de speedboot vertrok om half 9. We moesten dus nog een uur wachten. De boottocht duurde 1,5 uur. Bij de aankomst op de Gili eilanden zag ik dat er geen verharde weg was en er waren ook geen auto's of scooters. We werden dus vervoerd met koetsjes met kleine paardjes ervoor.

Bij het hotel moesten we nog 2 uur wachten, omdat de vorige mensen nog in ons huisje zaten. We zijn toen maar even over het eiland gaan lopen en hebben ook nog geluncht. Het is hier echt super mooi! De zee is heel erg blauw, het strand is wit en dan zijn er verder nog palmbomen. Wat wil je nog meer...

We blijven hier maar twee dagen, want langer houden mijn ouders het hier niet vol. Ik snap dat wel omdat de meeste mensen hier toch wel wat jonger zijn.

Na de lunch mochten we dan ons huisje in. Ook hier is de badkamer weer in de openlucht. Op dit eiland heb je geen zoet water dus uit de douche komt ook zout water. Gelukkig heb je wel een ton met zoet water. Je moet dan met een schep water over je hoofd gooien om zo je haar uit te spoelen. Dit heb ik uitgeprobeerd maar bij mij werkte het niet. De shampoo bleef in mijn haar zitten, dus heb ik maar mijn hoofd in de ton met water gedaan.

Die middag zijn ik en me vader gaan zwemmen bij het strand. Dat was erg gezellig en ik geniet hier heel erg van de blauwe zee. Bij het hotel zit een groot zwembad, maar dat is zout water dus dan kan je net zo goed in de zee gaan zwemmen. Ook zijn we nog met z'n drieën gaan lopen over het eiland en heb ik nog twee jurkjes gekocht.

Vanavond hebben we het rustig gehouden. Ik voelde me namelijk niet zo lekker. We hebben maar wat eten besteld voor op de kamer.

Morgen gaan we een tocht maken met een bootje om te snorkelen. (idee van Vera)

Oja en de foto's van dit mooie eiland zet ik morgen op de site. Ik heb nu geen energie meer en ga lekker slapen.

Reacties

Reacties

Jacco en Nicole

Slaap lekker!
Wat een heerlijk verhaal weer (op die oorwurm na dan!). Het is heel leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken! Ik ben weer benieuwd naar de foto's!
Veel plezier verder...
Groet aan allemaal van ons!

Hendrik

Jeetje een mega oorwurm. Dat klinkt gruwelijk!

Bram en Adri

Ha Coby, Piet en Suzanne,

We reizen bijna dagelijks met jullie mee. Leuk om op deze manier iets van jullie te zien en te horen. 't Ziet er allemaal prachtig uit. Annemarie wilde onmiddellijk boeken om ook eens met dolfijnen te zwemmen. Kijk wel een beetje uit hè Suus voor al dat griezelige ongedierte, per slot van rekening kan er beter een dolfijn aan je tenen knagen. Als jij komt logeren hoeven de andere gasten in ieder geval geen wekker te zetten denk ik. Hier alles goed. Het oppassen met Jesse en Loïs ging heel goed, zijn 's middags nog een poosje naar de kinderboerderij geweest dat vonden ze prachtig. Jesse vond de speeltuintjes in de buurt ook erg leuk, hij wilde alles wel even proberen en vond dat hij toch steeds nog één keertje wilden glijen of klimmen voordat hij naar huis kon. We wensen jullie nog veel vakantieplezier en houden jullie in de peiling.

Vera

Ik weet precies welke ton met zoet water jij bedoelt. Heb me wezeloos gelachen! Jij hebt daar je hele hoofd in gestoken? :D en mooi is het daar hè. Kan niet veel meer doen dan zonnen, snorkelen, zwemmen, duiken, winkelen en lekker eten, maar voor n paar dagen is dat niet verkeerd.

Er zit in dat straatje iets naar link aan de kant van de zee trouwens n pizzeria die zelf fantastische steenovenpizza's maakt. Echt n aanrader ter afwisseling van de rijst.

Groetjes Vera

antoinette

Lieve buurtjes,
Ik heb even "bij"zitten lezen. Wat een heerlijke vakantieverhalen. En dan die foto's erbij. Nee hoor, ik zou daar nu helemaal niet willen zitten.....
Al hoe wel, zo'n lekkere oorwurm in mijn nek. Ik begrijp je gegil wel hoor Suzanne!
Jullie genieten er lekker van en terecht.

Groetjes
Antoinette

anton breijer

leuk geschreven
wij gaan woensdag 15 juni naar bali
eerst lovina daarna ababi en daarna candi dasa
Zijn reeds 1 maal op bali geweest maar dan aan de resort kant (benoa en semiyak )
ik ga proberen ook zo'n blog bij te houden

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!