pvdwoestijne.reismee.nl

Een snorkeldag!

Vandaag zouden we om 10 uur 's ochtends met een boot gaan snorkelen. Mijn ouders hadden in gedachte dat we een privé snorkeltocht zouden krijgen. In tegendeel... we gingen met een hele groep jongeren. Mijn ouders waren natuurlijk het oudst. Ik vond het geen probleem, ik heb nog gepraat met wat jongeren. Het waren geen nederlanders dus heel erg veel wist ik niet te vertellen. Dat was ook niet erg want het ging natuurlijk om het snorkelen. We zijn op 3 plekken wezen snorkelen. Op de eerste plek was het vrij normaal. Mooi koraal en heel veel vissen. Bij de tweede plek zagen we zee schildpadden. En geen kleintjes hoor..

Ik heb 4 grote schildpadden gezien. Ook heb ik een hele grote schelp gezien (lijkt op een Cuille St. Jacque alleen dan groter). Ik vond het echt heel leuk om daar te snorkelen.

Toen gingen we op weg naar een ander eilandje om daar te lunchen. We zouden eigenlijk op nog een andere plek gaan snorkelen, maar daar stond teveel wind, dus was het gevaarlijk. Na de lunch gingen we verder naar de derde plek. Hier heb ik weer wat leuks beleefd. Ik was aan het snorkelen met nog een Amerikaanse jongen. Opeens zagen we een hele grote zeeslang! Die zwom 2 meter onder ons. De zeeslang was tussen de 2 en 3 meter lang. Gelukkig kwam de slang niet naar boven. Wij zijn de enige die de zeeslang hebben gezien. Of die gevaarlijk was weet ik niet maar dat zal wel natuurlijk. Later zag ik dat er een paar meisjes boven de slang foto's aan het maken waren. Toen we eenmaal in de boot zaten heb ik verteld dat ze heel de tijd boven een zeeslang zwommen. Ze kregen gelijk de schrik van hun leven. Dat was wel grappig.

Tongue out

Na de derde stop was de tocht afgelopen. We zijn toen naar het hotel gegaan en hebben even gerelaxt. Ik en me vader gingen daarna nog even langs het strand foto's maken. Ik heb er 1 op de site gezet.

Vera had ons geadviseerd om te gaan eten bij de italiaan hier naast het hotel. We hebben daar echt hele lekkere pizza's op. Mama zei zelfs dat ze zelden zo'n lekkere pizza op had.

Vera had zeker gelijk!

Nu zijn we weer terug in het hotel. Morgen vertrekken we met een echte speedboot naar Lombok. Daar blijven we 3 dagen. Het volgende hotel waar we verblijven is op de helling van een vulkaan. Het schijnt daar niet zo heel erg luxe te zijn, dus ik weet niet of ik wifi heb daar. Maar dat zien jullie vanzelf welJ

Reacties

Reacties

Bert en Nellie

Beste familie,
Heel leuk om jullie reisverslagen te lezen, het is echt een prachtig eiland. Mooie foto's trouwens. Ik kan me voorstellen Suzanne dat jij het niet zo'n probleem vond om met een groep jongeren te gaan snorkelen, andersom was denk ik minder leuk.
Coby heb jij ook gesnorkeld met zo'n zeeslang onder je? Ik zou er niet aan moeten denken. Ik krijg nog respect voor je zeg.
Veel plezier morgen met de speedboottocht lijkt met ook wel wat. Fijne vakantie verder en hartelijke groeten van Bert en Nellie.

fam Bos

Ha Suzanne,

Leuk joh, om hier te kunnen meemaken wat je allemaal beleeft.
Ongeloofelijk, wat een eind van hier vandaan zeg!
Hartelijke groet uit een regenachtig Rotterdam.

fam Bos.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!