pvdwoestijne.reismee.nl

Eten bij de Familie

Gisteren begon de dag rustig. We zouden pas in de loop van de middag naar de familie gaan. Mijn vader ging die middag een stukje lopen buiten het hotel. Hij zag dat er heel veel armoede was buiten de muren van het hotel (zie foto). Ongeveer 10 min. verder was een ‘best wel luxe' restaurant. Het was waarschijnlijk bedoeld voor de toeristen hier. We zouden daar die middag gaan lunchen, alleen het er naar toe lopen was echt drama. De mensen hier zien bijna nooit blanke mensen. Dus toen we langs de weg naar dat restaurant liepen werden gigantisch bekeken. Het was echt heel vervelend. Ook werd er alleen maar naar ons getoeterd door auto's. Ik was blij toen we eindelijk in het restaurant zaten. We hebben daar best wel lekker gegeten. De terug weg naar het hotel was weer hetzelfde drama.

Eind van de middag werden we opgehaald door een taxi en zijn we naar de familie gegaan. Ze hadden allemaal eten voor ons gemaakt. We kregen vis, kip, rijst en zelfs patat. Maar wel speciaal voor ons want hun houden niet van patat. Ook kregen we cola en bier. Het was heel erg gezellig om daar te eten. Iedereen zit op de grond met een bordje en je eet gewoon met je handen. Zelfs de rijst eet je met de handen. Voor ons hadden ze wel wat bestek. Het eten was best lekker alleen veel te pittig. Me ouders en ik stonden in brand. We hebben het maar weggespoeld met wat bier. Het was wel leuk om te weten hoe hun altijd eten. De avond was heel gezellig.

Vandaag vliegen we naar Kuta (Bali). We vertrekken hier om half 2 in de middag. Dan is het half 8 's ochtends in Nederland. Kuta is heel toeristisch en daar zijn ook veel Nederlanders. Daar ben ik nu echt even aan toe! We blijven daar de laatste 4 dagen.