pvdwoestijne.reismee.nl

Back to Bali

Gisterenmiddag zouden we om half 2 vliegen naar Denpasar. Toen we aankwamen op het vliegveld stond heel de familie daar op ons te wachten. Ze gingen ons allemaal uitzwaaien. Het afscheid nemen ging heel snel want onze koffers werden al door een of andere idioot door de security check gedaan. We hebben 1,5 uur moeten wachten in de gate. Ondertussen als je daar zit gaan allemaal mensen (meestal mannen) tegen je praten. Wij vielen nogal op als enige blanken. Ik negeer de meeste maar want ik word er niet goed van. Ma die praat wel gewoon met de mensen daar.

Toen we in Denpasar waren aangekomen hebben we een taxi genomen naar het hotel. Ik voelde me gelijk weer op vakantie. Het vriendelijke personeel in de hotels, de welkomsdrankjes, de mooie kamers en een heel mooi zwembad natuurlijk. Ook vond ik de stad Kuta gelijk heel gezellig. Het heeft dan veel toeristen, maar voor mij brengt dat juist sfeer in de stad. We zijn maar meteen naar het strand gelopen en naar het restaurant gegaan waar Hendrik en Lala zijn getrouwd. We hebben daar eerst wat gedronken en daarna wat gegeten. Het was een gezellige avond.

Vandaag gingen we met een catamaran (zeilboot) naar een eiland varen. Er gingen rond de 15 mensen op de boot dus het was lekker rustig. Je kreeg lekkere drankjes en hapjes. Ook lagen er matjes op het dek zodat je lekker kon zonnen. Het was best luxe.

Het schijnt dat er in juni de meeste wind op zee is. Dat hebben we gemerkt. Er waren hele hoge golven en dan bedoel ik golven van rond de 4 meter hoog (van top tot dal). We knalden dus echt over de golven. De tocht duurde 2 uur. Om 11 uur waren we op het eiland. Het was echt super mooi daar. Niet druk en heel gezellig. Ook een blauwe zee met wit strand en een mooi zwembad daar achter. We gingen maar een plekje zoeken onder de hutjes. Mijn vader en ik zijn op snorkeltour gegaan om 12 uur. Het viel mij op dat het water hier niet heel warm is. Hoe dat kwam weet ik niet, maar ik ben niet te lang in het water gebleven. Na de snorkeltour mochten we lunchen van een barbecue. Het eten was ook erg lekker. Mijn moeder en ik hebben die middag een massage genomen. Ik had nog nooit een echte massage gehad, maar het was heel lekker! Eerst werd mijn rug gemasseerd en daarna mijn voeten en benen. Een half uurtje genieten. Verder hebben we nog een uurtje gerelaxt op het eiland. Ik heb nog een beetje in de zon gelegen, maar niet voor lang. De zon is hier echt bloedheet.

Om kwart voor 4 gingen we weer terug met de catamaran. Toen begon het drama. Nouja het begin was leuk. De golven waren nog hoger geworden. Het dek van de boot werd overspoeld met water en je kon daar dus niet meer zitten. Ik vond het heel leuk om over die hoge golven te gaan. Maar na 1 uur werd ik misselijk. Ik ben naar achteren gelopen waar nog 8 mensen zaten ongeveer. 4 van deze mensen lagen kotsmisselijk op de bankjes. En nu hoorde ik daar ook bij. Het verbaasde mij dat mijn moeder nergens last van had, alleen van angst dan. Het laatste uur was echt verschrikkelijk en de boot bleef maar heftig over de golven gaan. Iedereen die misselijk was zat ook met een zakje voor zijn mond. En dan kwam het personeel nog lekkere hapjes brengen. Wat ik best sneu vond want ze hadden er echt heel veel gemaakt en het zag er ook nog eens heel lekker uit. Gelukkig waren er nog wat mensen die van eten hielden en die de halve schaal leeg aten.

Om 6 uur 's avonds kwamen we weer aan in de haven. We zijn toen naar het hotel gebracht en hebben hier in de straat lekker gegeten (the green garden). Ik voel nu nog steeds alles schommelen dus ik hoop dat dat snel over gaat.

Reacties

Reacties

moniquevpp@live.nl

Nou zeebenen hebben jullie nu wel...wat een zeiltocht! maar jullie zijn veillig en wel aangekomen! nu lekker bijkomen en straks een rustige vliegtocht naar NL.
groetjes van een (grijs-hoe kan het ook anders) NL...Monique

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!