pvdwoestijne.reismee.nl

Panoramaroute

5e dag, 14 oktober Helaas kan ik geen foto's uploaden, eerst dacht ik dat het aan mijzelf lag maar het blijkt de trage wifi te zijn. Ik kan ook de krant niet downloaden, zelfs een eenvoudige website verloopt traag. Hopelijk in volgende hotels beter. We zitten nog steeds in hetzelfde hotel in het plaatsje Hazyview vlakbij het Kruger park. Vandaag hadden we de panorama route op het menu. We gingen eerst naar de bovenkant van een canyon, de op 2 na grootste van de wereld. Helaas was het bovenop bewolkt en vochtig, dus het uitzicht was beperkt tot 20 mtr. Daarna gingen we naar de potholes beneden aan de canyon. Dit zijn cilindervormige uithollingen in de rotsen die ontstaan zijn waar 2 rivieren samenkomen. De Treur en de Blyde rivier. Hier konden we wandelen over bruggetjes en paadjes met schitterend weer en de meest exotische rotspartijen en canyon wanden. Na een stukje rijden kwamen we bij een uitzichtpunt genaamd " Gods window". Dit gaf uitzicht vanaf 1700mtr over een vruchtbare vlakte zover als je kon kijken. Daarna gingen we lunchen in het plaatsje Graskop. Het restaurant stond in de belangstelling van de toeristen industrie; er stond nog een bus met een Duits en een ander Nederlands gezelschap. De specialiteit was pannenkoek, ik had er een met bobotie (lamsgehakt met kaas), Coby had er een met biltong (gedroogd rundvlees). Na de lunch gingen we verder naar een gouddelversdorp, dat gesticht was in 1865 nadat er goud was ontdekt. Tot 1972 is er nog goud gedolven. Nu is het een toeristische attractie alles is in stijl herbouwd. Het plaatsje heet Pelgrimsrust. Op het kerkhofje bleek dat het voor de bewoners een heel zwaar leven is geweest. De gemiddelde leeftijd was ongeveer 35 jaar. Morgen verhuizen we naar Swaziland.

Reacties

Reacties

Jacco en Nicole

Erg leuk om jullie verhalen te lezen! Veel plezier in Swaziland!!!

Suus

Hoii pap en mam.

Leuk om te lezen wat jullie daar allemaal doen. Sorry dat ik nog weinig van me heb laten horen, maar ik had een drukke week. Ik had het druk met huiswerk en heb gelukkig alles op tijd ingeleverd. Gisteren was het feest van con's ouders. Was echt heel leuk! Lekker varen over de maas. Vera had me haar heel mooi gekruld. Die avond was het feest bij stefan. Alles is goed verlopen. Vandaag zijn thomas, jas en con nog gebleven. Die zijn nu naar huis. Ik merk nu toch wel dat het erg eenzaam is zonder jullie. Antoinette heeft nog wat eten in de koelkast gezet voor mij.
Zometeen ga ik kijken of ik nog ergens boer zoekt vrouw kan kijken...
Ik mis jullie, maar ik red me wel!
Veel plezier nog in afrikaaaaaaa!
Oja en doe de leeuwen en giraffen maar de groeten.

Xxxx suus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!