pvdwoestijne.reismee.nl

Swaziland 2e dag

7e dag, Vandaag naar het Mlilwane park geweest. Dit park is ongeveer 4500ha groot en het wild is ongevaarlijk, behalve de nijlkrokodil en het nijlpaard. Maar die blijven overdag in het water. Tijdens de wandeling hebben we een aantal dieren gezien zoals; wrattenzwijn, impala's, zebra's, gnoe en springbok. De wandeling onder leiding van de gids geeft je vooral een gevoel dat je in de Afrikaanse natuur bent ( temperatuur ong. 30gr). Na de wandeling kregen we midden in het park een heerlijke lunch. Lasagne met rauwkost. We hadden een prachtig uitzicht over een meer,waarin krokodillen zaten,maar die hebben zich niet laten zien. Wel was er een enorme boom,die boven het water hing met zwartwitte ibissen. Na het park en lunch werden we gebracht naar een kaarsenmaker, een zeer toeristisch punt met allemaal kraampjes,waar de lokale bevolking de bekende souvenirs probeerden te verkopen. Houten beesten,kleedjes,sieraden,enzovoort. Veel kijken en niet kopen,althans niet voor ons. Tenslotte lag een bezoek aan het graf van de vorige koning in de route terug naar het hotel. Dit was de koning met de 70 vrouwen en 210 kinderen. Het terrein om dit graf is met een hoge omheining van prikkeldraad etc afgebakend en er is 24/7 hr bewaking. Het was daar verboden uit te stappen en te fotograferen. De huidige koning heeft 14 vrouwen, leeft in weelde en de bevolking in armoede. We zullen maar niet teveel stilstaan bij deze tegenstelling. Het hotel is sober ingericht voor onze begrippen, maar fantastisch gelegen en heeft een fraaie bouwvorm. We hebben vanuit onze kamer een prachtig uitzicht over een vallei die enkele honderden meters afloopt. Morgen vertrekken we naar het zoeloe gebied.

Jacco en Nicole

mooi verhaal weer...
Goeie reis morgen naar de zoeloes, maar voor nu... lekker uitrusten en eet smakelijk (tenminste dat denk ik zo:-)

Thea en Wim

We lezen mee. Mooie foto's.

Huib en marianne

Tjonge...wat een belevenissen zeg!
Mooi om te lezen!

Geniet ervan!
Zijn benieuwd hoe het bij de Zoeloes is!