pvdwoestijne.reismee.nl

Reis naar Drakensbergen

10e dag, Vandaag vertrekken we richting Drakensbergen. Omdat de afstand nogal groot is doen we dit in twee etappes. De eerste etappe gaat tot aan Durban. Het reizen in de bus is best comfortabel, een hoge bus met alle gemakken voorzien. Liz zorgt ervoor dat we op tijd stoppen voor; "koffie in" en "koffie uit". Onderweg worden we regelmatig bijgepraat over de omgeving, gebruiken, taal etc. Durban is een van de grootste havensteden van Z.A. Liz adviseerde ons het hotel niet te verlaten in het donker, niet goed voor de veiligheid. We arriveerden om 1.00 hr en hadden ruim voldoende tijd voor de lunch en verkenning van de omgeving bij de zee. ( Indische oceaan) Het hotel was prima, uitzicht over zee vanaf de 8e etage, met druk scheepvaart verkeer. 11e dag, Gisteren op het eind van de dag begon het te regenen en nu terwijl ik dit schrijf om 5.00hr regent het nog steeds. We zitten nu na een tocht van ongeveer 400 km middenin de zuidelijke Drakensbergen. We zitten behoorlijk hoog, ik schat 1200 mtr ( weet ik niet zeker) behoorlijk koud met regen. Hopelijk wordt het morgen beter, we gaan naar Lesotho via de Sani pas met 4-wheeldrives. We zitten in een prachtig resort met de elektrische kachel aan.